Jak nakupovat a nenapálit se – část 3

A máme zde třetí a poslední část článku, díky kterému Vás žádný internetový prodejce nenachytá!

Nevyzvednutí zásilky se nevyplácí

Ať už máte jakýkoliv důvod, proč si zásilku nemůžete vyzvednout, informujte o tom prodejce, jak nejrychleji můžete! Nejlépe, pokud tuto informaci obdrží dříve, než je zboží odesláno na Vaši adresu. V případě, že je Vám zboží již doručováno a vy jej úmyslně nepřevezmete, může Vám to způsobit více škody, než užitku. Většina e-shopu z důvodu nákladů se zásilkami a ušlého zisku si totiž vyhrazuje právo účtovat smluvní pokutu při nevyzvednutí zásilky. Při nepřevzetí zboží se jedná o porušení kupních a obchodních podmínek a e-shop má právo vymáhat náhradu. Tato věc musí být vždy uvedena v obchodních podmínkách. Smluvní pokuta může být v jakékoliv výši, kterou si prodejce stanoví. Někde to může být 150 Kč, někde i 1000 Kč! Pokud byste se chtěli této pokutě vyhnout, doporučujeme opět kontaktovat prodejce a doufat, že bude ochotný se s Vámi dohodnout, není to jeho povinnost. V tomto případě se rozhodně nevyplatí dělat mrtvého brouka. E-shopy většinou spolupracují se společnostmi, kterým pohledávku předají a ta je pak vymáhá na zákazníkovi s tím, že konečná částka pak může být několikanásobně vyšší. Pokud máte o zboží opravdu zájem, hodláte jej převzít a zaplatit, tento odstavec se Vás netýká.

Co dál se může/nemůže stát?

V nejlepším případě jste tedy nakoupili, byli skvěle informování o stavu Vaší objednávky, Vámi objednané triko Vám bylo doručeno a vy jste spokojeni jak se zbožím, tak i s průběhem objednávky. Tak to má být!

V opačném případě jste se zbožím nespokojeni, nevyhovuje Vám například velikost, střih atp. Znovu se tedy podívejte do obchodních podmínek, kde má prodejce jasně napsaný postup při vrácení či výměně zboží a postupujte přesně dle návodu. Jako úplně první věc však informuje e-shop, že budete zboží zasílat zpět. Důvod nemusíte udávat.

Zákonná lhůta pro vrácení zboží zakoupeného online je 14 kalendářních dní. Tato lhůta začíná dnem, kdy převezmete zásilku od dopravce. Zároveň platí, že 14 dní máte pro odeslání zásilky zpět. Pokud tedy odešlete českou poštou zboží k prodejci 14 den a on jej obdrží 20 den, vše je v pořádku.

Při vrácení zboží z důvodů, jako jsou nevyhovující velikost, barva, střih, tady počítejte s tím, že náklady na zaslání zásilky do e-shopu Vám prodejce neproplatí. Naopak poštovné, které jste hradili při objednávce je Vám prodejce povinen vrátit současně s vrácenou částkou za zboží. Stručně řečeno, vrácená částka musí souhlasit s celkovou částkou na faktuře. Spousta prodejců se tomuto vyhýbá, nebojte se ozvat a požadovat to, na co máte právo! Výjimka je pak pokud jste si objednali více věcí a vracíte pouze jednu věc, pak Vám bude vrácena částka pouze za zboží.

Shrnutí! Často dochází k pochybení jak ze strany prodejce, ať už se jedná o špatnou informovanost, nedostatečný popis zboží, nevracení poštovného, tak i ze strany zákazníka například nevyzvednutím objednaného zboží. Vše je založené na komunikaci a domluvě, takže nebojte se a ptejte se!

Zajímá Vás něco dalšího ohledně internetového nákupu? Napište nám zde komentář se svým názorem či požadavkem.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Ověření: vepište správné číslo do prázdného políčka *